وب سایت و اهمیت آن در کسب و کار

اهمیت وب سایت

اهمیت وب سایت

در زمانهای گذشته یا بهتر بگویم از همان ابتدا بشر برای تأمین نیازهای خود بایستی به جستجو می‌پرداخت و یا با دیگران ارتباط برقرار میکرد تا بتواند کالا یا خدمات مورد نیاز خود را تهیه نماید.

اما با گذشت زمان و پیشرفت فنّاوری و امکاناتی که این به روز شدن و تغییر و تحول در اختیار ما قرار داده باعث شده است تا راه های ارتباطی نیز سهل گردد و افراد به راحتی نیازهای خود (کالا و خدمات) را تأمین نمایند.

امروزه یکی از مهمترین مواردی که هر کسب ‌وکار برای رشد و پیشرفت و همچنین افزایش درآمد نیاز دارد حضور پررنگ و مؤثر در فضای مجازی است که یکی از مهمترین آنها وب‌ سایت است.

در حال حاضر به دلیل گستردگی و عمق فعالیتهای افراد و شرکتها به چنین ابزاری جهت معرفی کسب‌وکار خود و جذب حداکثر مخاطب به شدت احساس میشود،

پس بدون شک داشتن یک وب ‌سایت برای معرفی نوع کار، خدمات و محصولات امری اجتناب‌ناپذیر است.

نکته ای که صاحبین کسب و کار باید بدانند:

شاید در ابتدای امر صاحبان کسب‌وکاری که به روش سنتی به تجارت خود مشغول هستند، نیاز به داشتن یک وب‌سایت را حس نکرده و تلاشی برای به روز کردن کسب‌وکار خود نداشته باشند،

اما واقعیت امر این است که هر فردی که به دنبال خرید محصول و یا دریافت خدمات مشخصی است، در ابتدا جستجوی خود را در اینترنت آغاز می‌کند،

سپس با تحقیق بیشتر اقدام به خرید می‌کند.

لذا کسب‌وکارهایی که در دنیای آنلاین برای خود جایگاهی را درست نکرده‌اند، محکوم به از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان خود هستند.

وب‌سایت همانند یک سفیر برای یک شخص یا شرکت در تمامی محلات، شهرها و کشورهای جهان عمل میکند و همیشه در دسترس هست

یعنی زمانی که در هر نقطه از جهان حضور داشته باشیم و به شبکه اینترنت متصل باشیم، بنابراین سایت مورد نظر را مشاهده نماییم.

website

وب‌سایت‌ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان سایتها به همراه دارند که مهمترین آن‌ها عبارت است از:

مزایای سایت:

  • وجود وب ‌سایت، اعتبار کسب ‌وکار شما را افزایش می‌دهد.
  • هزینه طراحی سایت، تبلیغات و معرفی مجموعه و محصولات به مراتب از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، بیلبورد، بروشور و … کمتر است.
  • دسترسی آسان کاربران از هر نقطه جهان تنها با داشتن آدرس سایت شما
  • تغییرات انجام شده در محصولات و قیمت آنها به سرعت به اطلاع دیگران می‌رسد.
  • فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
  • یک وب‌سایت با کارایی خوب می‌تواند شامل: منشی، فروشنده، کارشناس مجازی و… باشد که به صورت خودکار زیر نظر یک مدیر، کلیه این عملیات را انجام دهد.
  • وب‌سایت تأثیر قوی بر اعتماد مشتری‌های شما دارد.
  • وب‌سایت دفتر کار دوم شماست که توانایی پاسخگویی به تعداد بی‌شمار مشتری را ٢۴ ساعته و هفت روز هفته دارد.
  • و …

اکنون که به اهمیت ‌سایت و وجود آن در کسب ‌و کار پی بردیم بایستی در ابتدا به فکر راه‌اندازی آن در کسب‌ و کار خودمان باشیم.

بعد از آنکه سایت ما ساخته شد، سؤالاتی پیش میآید و آنها این است که …

 چطور سایت ما را بشناسند:

چطور بتوانیم از طریق سایت خودمان را معرفی کنیم و در واقع دیده شویم و همچنین از همه مهم‌ تر اینکه چگونه از طریق سایت بتوانیم محصول و خدمات خود را بفروشیم.

برای اینکه بتوانیم به این سؤالات پاسخ دهیم اولین نکتهای که باید در هر سایت رعایت شود تا یک سایت پر بازدید داشته باشیم این است که وب سایت خود را بهینه‌سازی کنیم.

دیجیتال مارکتینگ

یکی از روشهای بهینه‌سازی سایت:

از موارد مهمی که در سایت بایستی رعایت شود تا مخاطب به سمت سایت شما سوق داده شود و در واقع در جست‌وجو، سایت شما دیده شود،

 استفاده از کلید واژههای مناسب و مرتبط با فعالیتهای کسب ‌وکار و مطالبی که در سایت ارائه میدهیم است.

به عنوان مثال وقتی کار ما در زمینه مشاوره به کسب‌وکارها و افزایش فروش و آموزش است.

باید از کلیدواژه‌های پر تکرار و با اهمیت و مرتبط با کسب‌وکارمان استفاده نماییم تا در جست‌وجو گوگل دیده شویم.

یکی از راههای یافتن کلیدواژه‌ها استفاده keyword tool و google trends است و از طریق جست‌وجو در گوگل نیز قابل مشاهده است.

 البته لازم به ذکر است که هیچ موفقیتی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و استفاده از کلیدواژهها یکی از راههای افزایش بازدید از وب سایت است.

موارد بیشتر و تکمیلی را در مقالات آینده در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *