روش های ارتقاء و افزایش فروش

promotion

روش های ارتقاء و ترویج (Promotion)

برای اینکه بتوانیم در فروش تاثیرگذار باشیم بایستی از روش های ارتقاء اطلاع داشته باشیم و  از انواع ابزارها استفاده کنیم.

فقط بایستی بدانیم بسته به نوع مشتریان و نوع کالا یا خدمات ما هر کدام از این ابزارها اثرگذاریش متفاوت است و تنها راه بررسی میزان تاثیر گذاری هریک استفاده از تحقیقات بازار (نظرسنجی از مشتریان مورد نظر ) و بعد پس از تحلیل استفاده از این ابزارها براساس تحقیق انجام شده می باشد که ما در سمینار ۲۹ آذر یک مورد از این نوع تحقیق را انجام دادیم و براساس نظرات مشتریانی که در سمینار حضور پیدا کرده اند در سمینارهای آتی نوع ابزارهای خود را تغییر خواهیم داد و به نسبت بودجه ای که در نظر خواهیم گرفت بر مواردی که بیشتر تاثیرگذار بوده اند زمان و پول بیشتری صرف خواهیم نمود.

نتایج پاسخ دهندهگان سمینار به شرح ذیل است:

تاثیر تبلیعات دهان به دهان (دوستان و آشنایان)    ۴۵.۵ %   شبکه اجتماعی اینستاگرام  ۲۹.۵ %  بنرشهری  ۱۱.۴ %  تلفن   ۸ %  کانال تلگرام رویداد نوشهر    ۳.۴ %  پیامک   ۱.۱ %  تراکت   ۱.۱%

که در ذیل برخی از مهم ترین آنها بیان شده است.

روش های ارتقاء

برخی از روش های ارتقاء و ترویج:

فروش حضوری (شخصی)

نمایش حضوری کالا ها
ملاقات های فروش
مذاکرات تجاری
بازاریابی تلویزیونی
برنامه های انگیزشی

بازاریابی مستقیم

بازاریابی از طریق ایمیل ( ایمیل مارکتینگ)
شبکه های اجتماعی
بازاریابی تلفنی

روابط عمومی

میهمانی ارباب جراید
سخنرانی ها
سمینارها
گزارشات سالیانه شرکت
انجام امور خیریه
انتشارات
روابط اجتماعی
حضور در نمایشگاه ها

ترویج و توسعه فروش

مسابقات و سرگرمی ­ها
شرط بندی ها
بخت آزمایی و قرعه کشی
جوایز و هدایا
نمونه های مجانی
نمایش ها و نمایشگاه ­ها
کوپن های خرید
تخفیف های تشویقی
اعتبارات با بهره کم
برنامه های تفریحی
تخفیف های تجاری ملاقات ها
سررسید نامه و تقویم
وسائل ادوات تبلیغاتی
مواد آموزش
گردش ­های دسته جمعی

تبلیغات و ترویج

آگهی های کتبی و شفاهی
بسته بندی  (ظاهر و مطالب)
کاتالوگ ها
نامه های پستی
فیلم و نوار
مجلات تخصصی
بروشور، کتابچه ها
پوسترها و نقشه ها
راهنماها
تابلوهای خیابانی و بیابانی
تابلو روی اتوبوس ها، ورزشگا ه­ ها
اعلان ها و اعلامیه ها
علائم نمایشی

منبع: سایت بازاریابی پاشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *